Pozytywny wpływ gier edukacyjnych na dziecko.
Dzisiejsze formy zabawy to nie tylko sposób na interesujące zagospodarowanie czasu dziecka, ale przede wszystkim doskonała forma nauki. Rozwój malucha gwarantowany jest poprzez między innymi nowoczesne zestawy gier, puzzle w tym te interaktywne 3D, czy klocki. Szkraba wciągają quizy, łamigłówki, krzyżówki i tory przeszkód konieczne do pokonania. Nawet u kilkulatków wyzwala się chęć zwycięstwa, stąd warto wybierać do wspólnej zabawy gry zespołowe, które rozbudzą w naszej pociesze zdrową rywalizację oraz nauczą ją, że czasem trzeba umieć odnosić porażki i mimo wszystko się nie zniechęcać.
Odwiedzając sklep z asortymentem tego rodzaju konieczne jest w pierwszej kolejności popatrzenie na to, co oferują nam poszczególni producenci w odniesieniu ściśle do naszego dziecka. Zwróćmy więc uwagę na róg opakowania a dokładniej na stosowne oznaczenia dotyczące wieku malucha. Do różnych grup wiekowych potrzebne będą rozmaite zabawki kształcące, które zostaną opracowane przez zespół metodyków, pedagogów i psychologów ściśle pod naszego parolatka.
Gry edukacyjne muszą być także wybrane w wariancie odpowiadającym stylowi zabawy preferowanemu przez poszczególne brzdące. Jeśli nasze dziecko to typ indywidualisty, który o wiele ciekawiej bawi się sam niżeli w grupie, kupmy mu standardowe fiszki z zagadkami, jakie pozwolą mu się wykazać. Z kolei jeśli rośnie nam dusza towarzystwa, postawmy prędzej na tradycyjne dydaktyczne gry zespołowe, które są realizowane tylko w większych grupach.
I tak dla przedszkolaków szczególnie polecane są gry edukacyjne skonstruowane na zasadach obrazków. Jest to ważne, bowiem wyostrza to koncentrację szkraba a przy tym nie jest dla niego za trudne, ponieważ nie opiera się na konieczności czytania, liczenia czy pisania, czego dzieciak jeszcze nie umie. Barwne ilustracje uczą spostrzegawczości oraz pozwalają na to, aby należycie zaangażować maluszka w zabawę.
Niekiedy wyostrzają zmysły, poprawiają pamięć oraz ćwiczą refleks. Dla uczniów nieco większych, na przykład w pierwszych klasach szkoły podstawowej, potrzebne są nieco trudniejsze zestawy, które będą łączyły ciekawość z nieświadomą nauką. Jako ową nieświadomość rozumie się tu między innymi efektowność, ponieważ nic nie dzieje się na siłę, a jedynie z chęcią. Dzięki temu możliwe jest intensywne pobudzenie procesów intelektualnych oraz rozwój analityki.